maanantai 7. huhtikuuta 2008

Pientä yhteenvetoa

Viikko on taas vierähtänyt niin "vinhaa-kovaa-vauhtia", että yhtäkkiä ollaankin taas sunnuntaissa. Mihin se aika oikein hupenee? No, tämän viikon osalta tiedän vastauksen varsin hyvin. Meidän perheessä on nykyään kahdenlaisia viikkoja: tavallisia ja niitä kun iskä on työmatkalla. Tämä viikko oli tuota jälkimmäistä tyyppiä, sillä pienellä erotuksella, että nyt myös me lasten kanssa käytiin pienellä reissulla.


Pakkasimme keskiviikkona reput selkään ja lähdimme yhdessä mummon (minun äitini) ja isomummon (minun mummoni) kanssa junalla Turkuun ja sieltä laivalla risteilemään. Tämä reissu oli lapsille ensimmäinen pitempi junamatka ja Olaville ensimmäinen laivamatka. Ajatuksissa on ollut lähteä samalla kokoonpanolla kesällä Tukholmaan, joten tälläinen miniristeily oli hyvää harjoitusta lapsille (ja ehkä myös aikuisille) matkustamisesta ja laivalla olemisesta. Koko reissu meni todella hienosti (olin jo varautunut kamalaan kaaokseen) junanvaihtoineen ja laivalla nukkumisineen. Lapset tykkäsivät ja osasivat olla ihmisiksi!? Uusin eväin taas arkeen...


On sitten tämän blogin päivitys vähän saanut odottaa, mutta nyt taas sorvin ääressä! Jäi noista edellisistä postauksista puuttumaan kuvia ja niitä "tehtävä listan" -juttuja, joten tässä jatkoa:


Eli tästä kasasta olisi tulossa se sukkapuikkojen säilytys pussi/nyytti/lokerikko! Ajattelin tehdä puikkoja varten sellaisen "lokerikon", jossa jokaiselle puikkokoolle on oma lokero ja jonka voi sitten kietoa rullaksi. Tämän tyylisissä "paketeissa" on ainakin joskus säilytetty mm. hopeisia aterimia. Tätä puikkopussukkaa varten minulla oli jo varattuna sellaista (rumaa) puolipellavaa, johon olin ajatellut tulostaa siirtovuvana jonkun Tilda -kuvan, mutta vanhemmiltani lainattu tulostin ei sitten suostunut tulostamaan mitään. Sen aika on varmaan tullut tiensä päähän. Samaisella tulostimella olen tulostellut opinnäytetyötäni vuonna -98 Lahden käsi- ja taideteolliseen... huh, huh!

Löysin Peikonpojan blogista tälläiset siirrettävät silmukkamerkit, joille kaipailtiin koekäyttäjää. Kerrankin minulla oli tuuria! Juuri tälläisiä merkkejä olen välillä kaipaillut! En tosin tiedä miten ne käytännössä toimivat, mutta sitähän tässä olisi tarkoitus testata. Nyt pitäisi löytää sopiva ohje ja lanka (ja aika) merkkien testaamiseen!

Ei kommentteja: