torstai 22. toukokuuta 2008

Pieniä pettymyksiä ja helpotuksen huokaisuja

Yliopiston pääsykokeiden ensimmäisen vaiheen tulokset julkaistiin eilen. Meidän postilaatikosta ei vielä eilen löytynyt yliopiston kirjekuorta, joten osasin jo odottaa kieltävää tulosta. Ja tänään se sitten tuli : "valitettavasti pisteenne eivät riittäneet kutsuttavaksi tulemiseen". Yhtäaikaa mielen valtasi pienoinen pettymys ja plääh -mieli, toisaalta taas helpotus. Olisinko sittenkään ollut valmis vielä niin suureen muutokseen syksyllä?

Plääh -mieli meni onneksi nopeasti ohi ja aloin jo miettiä mitä teen ensi keväänä toisin. Kokeisiin lukuaikaa luulisi (niinhän minä luulen!) löytyvän enemmän, kun lapset ovat silloin jo isompia. Ja nyt minulla on edes jonkunlainen käsitys siitä minkälainen koe on. Tämähän oli tosiaan vasta ensimmäinen hakukertani! Vuoden päästä siis paremmin eväin ja ehkä vähän suuremmalla taistelutahdolla!

Olen ehkä vähän outo, mutta minua jaksaa aina huvittaa nuo "virallisten" paperien sanakäänteet. Nytkin tuo "valitettavasti pisteenne eivät riittäneet kutsuttavaksi tulemiseen" sai hymyn suupieleen. Toinen huvittava mielestäni on: "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut teihin". Ehkä se sitten on niin, että tuollaista ns. negatiivistä kohteliasta vastausta on vaan niin hankala kirjoittaa. Kysymyshän on loppujen lopuksi siitä, että tällä kertaa joku toinen vaan oli yksinkertaisesti minua parempi.

Asiasta toiseen, olen jo pari päivää miettinyt uskaltaisikohan sitä yrittää vaihtaa tätä blogini pohjaa? Löysin jopa tuolta html-koodista sen kohdan, johon uuden taustan tiedot voisi vaihtaa. Katsotaan, katsotaan, olisihan se mukava piristys näin kesän kunniaksi!

Ei kommentteja: